søndag den 19. august 2012

Liberty.....

......berberbukser og høj solskin.
Det kan vi bruge.
Jeg fik lige syet berberbukserne op i en skøn, let og sommerlig Liberty i str. 2 år.
Jeg prøver på ikke at lave dem alt for tøsede. Derfor den turkise rib og det lille, fine pipingbånd ved lommeåbningen - også i turkis.



Ups, der kom lige en skæv storetå med på billedet...



Nærbillede af lommen. Ribber og pipingbånd er altså mere turkis end blå, så fotoet snyder lidt.


@@@@@@@@@@@@@@@

Og så lidt fra haven.......



Vi fik 3 squashplanter af min søster og jeg skal da lige love for, at de er gavmilde.
Så gavmilde, at jeg drister mig til at frådse.


Frådse, fordi jeg plukker dem som babyer.
Hvis altså ikke lige de har snydt mig og er groet hurtigere, end jeg lige kunne følge med til.



Babyerne bliver skåret i tern og puttet i salaten.
Jeg er ikke så opfindsom, bryder mig ikke om dem på panden, de bliver hurtigt for bløde, synes jeg.
Kan godt lide at bevare sprødheden.....



Har du prøvet at friturestege blomsten ?? Jeg har ikke....


Og så er der lige hønsene. De er villige æglæggere. Tre styk har vi og det giver tre æg om dagen.
Så kan man jo bage lækker squashkage :0)


                                        

Hønseæg og squash er ikke det eneste, haven formår at frembringe...


                                        

Lig netop nu er det tid for efterårshindbærrene "Autumn Bliss".
Det er en kæmpe fordel at have dem frem for de tidlige, der er nemlig ikke orm i.



Så nu smovser vi  og netop nu er der luxus på komfuret, nemlig en stor grydefuld hindbær til grød.
Vi skal jo se at få brugt sidste års bær, som der var så rigeligt af.


Nu skal jeg ud i det fine vejr og finde lidt skygge.
Er du også til skygge ?? God dag til dig - uanset hvad.
Kh. Lene.

2 kommentarer:

Fru Blå ,frublaasgemmer sagde ...

Der er nu ikke noget bedre end det man kan hente ude i sin egen have, må nok sige at jeg er lidt missundelig over dine høns .....jeg har ikke høns, så ingen friske æg til mig.Men have og drivhus det har jeg. hyg dig

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Tak i lige måde, Fru Blå.
Et drivhus står der også her med masser af blå druer lige nu - jo, der er nok at se til.
God dag til dig. Kh. Lene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...