torsdag den 26. april 2012

Garn, strik, hækling....

.........altsammen sager, vi kan forholde os til. Hyggeligt og kreativt. Jeg ved det, for sådan har de fleste af os det. Vi kan slet ikke vente med at få fingrene, strikkepindene og hæklenålene i sagerne.

Jeg har gang i noget, det har jeg haft længe - egentlig, for det er noget, man kan lave indimellem alt det andet. Det er lidt terapeutisk, faktisk. Ikke noget hokuspokus, blot nogle små, hæklede firkanter.



Hæklet i helt almindeligt bomuldsgarn og i de farver, der nu falder for.....
Først laver jeg en - dernæst en med de samme farver, blot bytter jeg dem om...


De bliver lagt op i nogenlunde tilfældig rækkefølge, og....


....dernæst bliver de syet sammen.
Sådan står der i opskriften, men måske var det blevet lige så pænt (læs pænere), hvis det var blevet hæklet sammen. Hmmm.


Nu ved jeg ikke lige, hvorfor billedet lægger sig ned, men i hvert fald skal det ende med at blive denne taske, som jeg fandt i et gammelt udklip.


........og når jeg så er færdig med den, ja så kan jeg jo passende gå i gang med den næste.
Hvem ved, måske kommer den i blogbutikken.

Lige om lidt kommer der nye Tilda-stoffer i butikken, glæd dig...!!



@@@@@@@@@@@@@



Posten kom med en pakke - jeg eeeeeeeelsker pakker af den kaliber.


.......men det er jo kun fordi, man ved hvad den indeholder, for udenpå er den jo jævnt kedelig, ikk´?



Pakken kommer fra Kenneth, der har www.garnudsalg.dk
(undskyld, men jeg har ikke lige tid til at linke ;( )


Noget italiensk hør, en lækker chokoladebrun, som skal hækles til indkøbsnet.
(Jeg har nogle i andre farver, som jeg skal vise dig lige pludselig)
En gul, helt fantastisk blød uld og en gul kid-mohair.


Fantastiske farver.


Man har lyst til at kramme, ikk´?


Mere kram. Jeg tænker lidt i små tøseveste, enkelt strikket med begge tråde sammen, så den får et loddenlook og måske med en anelse pynt af en slags.


..........og så denne lækre hør. Gad vide, hvor mange indkøbsnet, der kan blive ud af denne cone ??
Måske finder jeg andre udveje hen ad vejen...


......og se så lige, hvad der lå på bunden af kassen !!!
øhhhh, der var vist fire - nu er der kun tre, hmmm.
Den smagte nu godt !


Håber du får en dejlig dag med overraskelser og hygge.
Kh. Lene.
















5 kommentarer:

EnHeberg sagde ...

Mmmm nogle lækre billeder, du viser. Jeg får helt lyst til straks at køre hjem gennem regnen, finde tæppe, varm kakao og strikketøj frem og så ellers bare nyde :) God dag til dig!

Mette Houg sagde ...

JA For katten, Svigermor - det er jo lutter idyl:) Du ER og bliver en knag til det med garn mm!
Jeg er ved at sy en ko-nederdel til Astrid,... og har været nede hos Pia og Geo hertil formiddag.:0)
Nu kalder symaskinen igen, så vi "snakkes" lige ved:)
God dag til dig også..
Kram fra Mette

Heidi P sagde ...

Det er jo næsten lige præcis sådan en taske jeg havde forstillet mig, at mit hækleprojekt skulle ende ud med!! Dog har jeg endnu ikke lært mig sev, at hækle rundt i cirkel, så havde tænkt mig at sy stof i bunden, måske noget fra et par gamle jeans, hvem ved ;)

God dag

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Tak Louise - og jeg forstår dig. Mon du gjorde det ?? :0)

Ahhh Mette, den glæder jeg mig til at se. Blev den færdig ?
Knus.

Ja Heidi, det forestillede jeg mig også. Måske skulle du kaste dig ud i at hækle rundt, det er ikke så svært og jeg tror sagtens, du kunne finde ud af det...;0)

Kh. Lene.

henridarling sagde ...

Hejsa. Har du mon opskriften på de små firkanter? Skøn taske du får lavet der :)
Mvh Henriette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...