onsdag den 18. maj 2011

Mere garn, endnu mere garn....

.....fik jeg da lige købt, da vi lagde turen omkring Marianne Isagers butik i Tversted.

Sør´me om ikke Marianne selv var til stede. Det var rigtig hyggeligt at få en lille snak, jeg var jo forhandler af hendes garn for år tilbage.

Men til sagen. Jeg strikkede for nogle måneder siden en "Totem" cardigan til min husbond, rigtig fin blev den - bare ikke til ham, synes han. Den var for kort i selve trøjen og for lang på ærmerne. Ret så surt, når trøjen var strikket fra ærme til ærme og madammen her syntes, at hun havde målt og målt.

Den bliver nok sat til salg her i butikken, så må vi se, om der er en "velproportioneret"  herre ude i samfundet, der kan bruge den.

Nu er jeg imidlertid så flink, at jeg har tilbudt at strikke en helt anden bluse til ham.
Denne gang bliver det en bluse og han har selv, næsten helt selv valgt modellen efter nøje indstudering af diverse modeller hos designeren selv.
Det er der kommet dette valg ud af, som jeg synes er rigtig fint.....


Blusen hedder "Fletværk" (hvad ellers, når nu jeg er "gammel" pilefletter :O))
Den skal være mosgrøn tweed med petrol tweed effekt inde i kraven.
Jeg er sikker på, at det bliver godt.



Nu kan han jo slet ikke vente på , at jeg bliver færdig med min sukkertrøje, så han gik beredvilligt med til, at vi skulle køre til den lille flække Halvrimmen i nærheden af Brovst.
Der finder vi nemlig keramikeren Birthe Sahl, som laver skøn keramik, både i form af skåle, flotte halskæder, øredimser og ikke mindst knapper.
Birthe var godtnok at finde på Uldfestivalen i Saltum, men hun var slet ikke til at komme i nærheden af for kunder, så det var dejligt at besøge hende i hendes butik/værksted og vælge ud i fred og ro.



Jeg er jo her på ferien nået temmelig langt med trøjen og glæder mig til resultatet.



Jeg er også godt tilfreds med valget af knapper, de bryder helheden lidt med den aflange facon.

@@@@@@@@@@@@@@@@

Vi kørte igennem Pandrup og jeg kunne huske, at der ligger en Røde Kors butik.
Vi var liiiige nødt til at stikke hovedet indenfor og heldigvis for det.

Mange dejlige, farvede lagner fandt jeg, små sommerbluser til Lækkermåsen og en herlig, sort selskabstaske.



Lagnerne er kønnere i virkeligheden og de underste er mere lyslilla.


En anelse bedre her, men ikke helt godt....:O)

OG SÅ til dagens scoop...



Hvad siger I så piger ?????



Der er vist ikke et øje tørt ;O)



Rigtig laksefarvet sag.
Nu er det ikke sådan, at det lige var det, jeg stod og manglede, men sjovt er det og det har garanteret ikke været brugt. Jeg skal nok finde på noget, tro mig.

Korsettet kostede en sølle 10´er og hele molevitten 160,00. Fedt.

Jeg har ikke lavet et eneste link, for jeg er lidt influenzatræt og jeg kan sige, at Birthe Sahl kan man slet ikke linke til, men hun er at finde på kunsthåndværkermarkedet på Frue Plads i København den 2. weekend i august. Det (og hun) er bestemt et besøg værd. Kommer du ?? Jeg gør.

Hav en god onsdag aften - det vil jeg ha´.
Kh. Lene.

2 kommentarer:

Hanne sagde ...

Hvor er din mand heldig at du sådan "gider" at strikke til ham.
Jeg overvejer også kraftigt at ta op og "besøge" Isagers butik !!(jeg er nemli´ i mit sommerhus i Sæby, så er der jo ikke så langt)
Kh hanne

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Åh, hvem der bare stadig var i Nordjylland - vi kom hjem i går...
Ta´ endelig derop en tur, der er meget at kigge på, men hun har vist kun åbent mandag.
Rigtig god fornøjelse.
Jooo, jeg gider godt strikke til ham...det heldige asen :O)
Kh. Lene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...