fredag den 4. marts 2011

Dybt underlig hjerneaktivitet.....

Somme tider tænker jeg ikke så langt, som jeg måske burde !!
Det kan der så komme nogle uforudsete, anderledes ting ud af.
Det er lige, hvad der sker med denne lille hue. Min lille Stritbass (mit skønne barnebarn Astrid), havde ønsket sig en hue, som sin mors.
Tilfældigvis havde jeg lige fundet denne lille sag nedsat hos boghandleren.


Og et sted i denne bog fandt jeg denne opskrift på lige bestemt sådan en hue, som Astrid kunne ønske sig  - måske, for man kan aldrig vide med den lille dame. Når man kun er få måneder fra at fylde 3 år, så har man sine meningers mod - og det er slet ikke så skidt endda.... :0)


Jeg havde noget Drops Alpaca liggende ( sikke et held ) og det passede lige med strikkefastheden, når det var lagt dobbelt. Strikkede så en hue i str. 18-24 mdr og Astrid var ellevild, meeeeen den var altså for lille.

Jeg måtte på den igen, Astrid har et pænt stort hoved ( det tror da pokker, alt det der skal være plads til og alt det, der ER plads til *SS*)
Strikkede lidt mere puld og legede lidt med farverne. Det havde hun slet ikke noget imod, men stadig var huen ikke rigtig god.



For nogen tid siden faldt jeg over et bundt multifarvet Incawool fra Hjertegarn i vores lokale strikkebutik (hvor jeg i øvrigt har været ansat en overgang) og det måtte jeg bare ha´ med hjem til et-eller-andet.
Forleden var et bundt gul Vivaldi fra Garnstudio faldet på gulvet i butikken. Det fangede mit øje, skulle udgå og var nedsat, så ned i posen med det.

Jeg skal lave hue nr. 3 og hvad skal man lige strikke den af - joooo, de to omtalte bundter lå tilfældigvis ved siden af hinanden, så hvorfor ikke sætte dem sammen ?? Ok, lidt vovet men hvo intet vover, intet vinder, vel ?? Det ville også passe fint med strikkefastheden, for det multifarvede var lige en anelse for tyndt.
Jeg gik i gang, men hjerneaktiviteten har vist ikke været på sit højeste, for det var lige omvendt med garnets tykkelse, så nu bliver det en god og fast lille bøllehue, strikket en størrelse større, end den findes i bogen, så NU må den da blive stor nok. I skal få den at se, når hun prøver den......



Jeg er lidt spændt på den, men farverne ser ud til at gå ret fint i spænd.

Dejlig fredag til dig - her er det noget toget...
Kh. Lene.

3 kommentarer:

Mette Houg sagde ...

Hende Stritten, hun har da verdens bedste Famse!
Kram og god weekend til dig
fra Svigerdatteren på Lundevej

Unknown sagde ...

Sikke et stort arbejde. Jeg har selv børn med store hoveder, så min mor (der strikker til dem) må også af og til lave 1-3 stykker strik, før de passer :D

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Ja, Mette Kathrine - og så er vi beskæftiget, ikk´? :0)
Men så er det jo godt, at det ikke er store bluser til manden, det drejer sig om.;O)
I øvrigt er det udmærket TV-hygge med et strikketøj.
Kh. Lene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...