torsdag den 7. april 2011

Lidt sy og strik....

.......kan jeg vel godt få lov til at vise, mens lækkermåsen leger og ser Bamse og Kylling.

Jeg fik lyst til at eksperimentere lidt med en fin clutch den anden dag og er egnetlig meget godt tilfreds med resultatet. Hvad synes du ??




Mon du kan se mit problem ? Det er utrolig svært at stryge den lille "flap" ordentligt, for taskens lås sidder inde bagved. Jeg synes, der giver en fin effekt, at flappen syes i noget andet stof, for så har man mulighed for at lege med farver og stoffer, men jeg vil nok prøve at lave en, hvor hele "låget" er i samme stof og se, hvordan det falder ud. Hvad synes du ?





.......og bagfra.

@@@@@@@@@@@@@@@@@

Jeg har også eksperimenteret lidt med garn og opskrift.
Jeg strikkede for nylig en lille brun sjælevarmer med garn og opskrift fra Askeladen.
Den hed str. 3-4 år.
Jeg fik lyst til at strikke den større, men opskriften var ikke til større børn, så må man jo eksperimentere..



Jeg havde noget lækkert Super Soft Tweed liggende i skønne farver, så jeg lagde ud med en blød turkis.



Jeg elsker tweed-effekten med de små nister i andre farver, det giver så mange muligheder for at sammensætte med andre farver.



En forårsgrøn f.eks.....men egentlig mente jeg t-shirts eller kjoler...



Jooooo, de er da ret frække sammen, ikk´? Vi må lege lidt, må vi.



Sådan kan vi godt finde på at lege her i huset, mon andre synes det er spændende og udfordrende ?



Det synes jeg i hvert fald. Jeg er også spændt på, hvilken knap der kommer i.

Det skal siges, at jeg har strikket med dobbelt garn og pinde nr. 7. Jeg har brugt maskeantallet til str. 3-4 år, men den er blevet ret meget større, så jeg tror, at denne her vil passe en str. 6-8 måske 10 år, alt efter barnets størrelse. Den må prøves på en lille dame for den er vist ikke alt for drenget, den her...

Nu skal der vist skiftes ble, tror jeg og så skal vi en tur ud i samfundet og ha´ frisket lungerne lidt.
Må du ha´ en god torsdag, håber at se solen om lidt også til dig.

Kh. Lene.

3 kommentarer:

Maja sagde ...

Superlækre farver til sjælevarmeren. Den skal der nok være en der bliver glad for.

maja

Jenny sagde ...

Hvor er det et fint indlæg - det lader til at have været en fin process :) Både med garn og syning!
Tasken er blevet rigtig flot! Og har et meget fint og personligt design, synes jeg.
Sjælevarmeren er også rigtig flot, men du har ret i at formen på den er lidt tøset :)
Du har opnået nogle rigtig flotte resultater!

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Tak Maja, det håber jeg også. :O)

Tak for de fine ord, Jenny - det tror jeg lige, jeg trængte til...:O)

Kh. Lene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...