mandag den 11. april 2011

Sukkerstads......

.........af den fine slags. Det er lige, hvad posten kom med forleden dag.
Nååå ja, det er måske lige overdrevet nok, for det kræver en - ikke så lille endda - indsats, inden det bliver til sukkerstads.
Der kom garn fra Verdensfirmaet her. Den skønneste rødbrune, rene cashmere og kardemomme Højlands lammeuld. Vild luxus til rimelige priser.


De to farver går rigtig godt i spænd. Man er jo lidt spændt på farverne i real life, det kan være lidt en satsning at bestille på nettet.



Det er her, sukkerstadset kommer ind, for resultatet af to tråde garn sammen og en forarbejdning med strikkepind nr. 3½, skal udmønte sig i Sukkertrøjen fra STRIK a la carte af Marianne Isager - og undskyld Marianne, at jeg ikke bruger dit garn denne gang. Jeg har ellers altid - og især da jeg forhandlede dit garn - svoret, at jeg aldrig ville strikke dine modeller i andet end dit garn.
Hmmmm ja, man har jo en holdning, til man får en ny, ikk´??

Det vrimler jo med lækkert garn også andre steder og i virkeligheden rigtig mange steder.
Projekterne står jo i kø, det er til at blive bims af og garnet popper ud af skuffer og hylder - og ALLIGEVEL køber man nyt. Faktisk tror jeg, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan, VEL?





Jeg har haft et godt øje til den trøje i rigtig mange år og faktisk hed den Model 1937 i en tidligere udgave. Marianne Isager er ekspert i at omskrive ældre og egentlig velfungerende modeller til nutidige snit og faconer. Hun er temmelig genial og hendes modeller er aldrig svære at lave, blot kan hendes sprog være en smule anderledes end i de gængse opskrifter. Jer er overbevist om, at det er fordi hendes opskrifter og modeller er super gennemarbejdede og intet er overladt til tilfældigheder.



Strikkeprøven er lavet og jeg skal regne lidt på maskeantallet, for selv om opskriften findes i en str. stor, så er den altså ikke stor nok til mig - pisoss.

Dagen i dag tegner fint, så Sukkertrøjen må vente lidt. Haven kalder og det irriterende kvikgræs mellem lavendlerne skal altså bekæmpes nu. Pis igen.

Håber du får en dejlig mandag, ellers lav den selv !

Kh. Lene.

3 kommentarer:

Maja sagde ...

Det er nogle skønne farver du har valgt. Og du er ikke den eneste der har garn alle vejene, jeg har flere kasser fulde og alligevel overvejer jeg hvornår jeg kan forsvare at købe garn igen. man kan ikke få for meget. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat.

maja

FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Tak søde Maja, det tænkte jeg nok :O)
Ja, vi må se, hvor længe projektet trækker ud, det kommer nok an på vejret.
Kh. Lene

Jenny sagde ...

Hvor lækkert for dig :) Jeg er sikker på, at trøjen bliver rigtig flot!

Jeg kender godt det med projekter i kø. Lige nu har jeg to projekter, der SKAL være færdige i denne uge! Da jeg har to nye projekter, der skal påbegyndes i påskeferien! Ihh hvor jeg glæder mig :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...