fredag den 1. april 2011

Lidt regnvejrsstrikkerier.....

.......eller færdiggørelse af strikkerier.
Det er jo lige det, man kan bruge en regnvejrsdag til - og så lidt spændende syarbejde, men det må I vente lidt endnu med at se...:O)

Jeg fik garn og opskrifter fra Askeladen og gik straks i gang. Det var jo det her med den blå farve, som ikke liiiige passer ind i det sædvanlige sortiment her i huset.
Jeg er lidt overrasket over, at jeg måske egentlig og allerinderst inde faktisk synes, at den er ganske fin, den her lyseblå. Den hedder jo nok ikke "bare" lyseblå, men har sikkert en eller anden fin definition på en blå nuance. Det skal jeg nok lære på et tidspunkt....

Men se blot disse to små søde lunere, en skøn blanding af uld og silke, blødere end blødt, skulle jeg hilse og sige....


Jeg burde nok ha´ taget et nærbillede af knapperne, som er brune i bunden (flot sammen med blå, hvis du spø´r mig) og med små blå biler med gule dæk og rød forlygte.

Undertrøjer eller veste, de kommer til salg her lige om lidt.

Eller hvad med en lille vest/sjælevarmer i en god ulden kvalitet, også købt hos Askeladen.
Altså garn og opskrift, forstås. Faktisk lidt overflødigt med opskrift, når man har bogen om vendestrik. Sidste sommer lavede jeg disse små sjæle-/skuldervarmere i bomuld - efter eget hoved - tænkt bl.a. til at beskytte små skuldre mod for meget sol.



Den mangler lige noget lukketøj. Måske jeg syr nogle små bånd af Liberty eller hækler en trense i et kontrastgarn og sætter en sød knap. Nogle forslag ???
Den hedder str. 3-4 år.

Nu skinner solen, men jeg skal til symaskinen, for der er kommet endnu en bestilling på en uglepude, så den skulle gerne flyve ud af huset senere i dag, uhuuuu.
Skal du ud og flyve ??
God weekend under alle omstændigheder - og nyd det fine vejr, de lover.

Kh. Lene


Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...